torsdag 29 oktober 2009

Japp så får dagen bli...

Hör hur han stänger ytterdörren, han låser den inte, det brukar han inte göra när han går till jobbet.
Ligger kvar och hör hur hunden springer ut till hallen, kan bara gissa hur hunden står i dörrfönstret och kikar ut på husse och ser hur han hoppar in i bilen och åker till jobbet. Jag funderar ofta på vad den hunden tänker när han står där i fönstret.

Ska jag somna om nu? Eller ska jag ta mig upp och tentaplugga? Tittar på den lilla digitala väckarklockan som visat att klockan inte har passerat 07:00 än. Börjar räkna och konstaterar att jag har legat i sängen i 10 timmar. Vi gick och lade oss redan kl 21:00 i går kväll och somnade på direkten. Börjar man bli gammal nu? Jag menar att jag går och lägger mig utan problem redan kl 21:00 på kvällen och tycker dessutom att det är skönt!

Men jag har hört av tanterna på mitt extrajobb att när man blir gammal sover man mindre, "Man behöver mindre sömn", säger de. Så det betyder att om jag sover 10 timmar att jag fortfarande är ung *ler*

Hunden har nu gått ut med sin morbror, eller rättarosagt husses morbror.
Jag har klivit upp och satt på tv:n, hör hur musiken blandat med nyheter och intervjuer ljuder ut ur tv-morgon. Smuttar på morgonens första kopp kaffe. Att den koppen kan vara så god. Den är nog den bästa koppen på dygnet.


Funderar på hur jag ska lägga upp dagen. Måste tentaplugga så det är väl
bara att sätta fart. Men jag behöver även köpa mig ett par nya stövlar då hunden har krafsat sönder mina.Och igår hittade jag ett par stövlar som jag skulle vilja ha, men de hade inte min storlek så jag tänkte ta mig på skojakt i dag och i dag är den enda dagen som jag kan innan lördagen då det är fest som nalkas, och då måste jag ha stövlar.

Så om jag sätter fart nu och läser någon timma, tar bilen till affären så det går mycket fortare att få fatt på stövlarna och sen hem och fortsätter att plugga så hinner jag även att ta mig till gymmet med gott samvete i kväll.

Tja ja jag tror att det är så jag gör.

Bye bye for now, see you next time.

Inga kommentarer: