tisdag 20 oktober 2009

Att blogga kan vara farligt.

Man ska vara försiktig med vad man skriver i sin blogg.

Jag skriver en rad om tankar jag har.
Jag läser en rad om vad andra tänker.
Tycker det är givande och rogivande.

En dag får jag läsa något jag inte vill läsa!

Jag har inte skrivit så värst mycket i min blogg den senaste tiden.
Det kan bero på att jag inte haft ro att skriva eller så behövde jag en liten paus helt enkelt.
Hösten kom med allt vad den
innebär.
För mig betydde det ny kurs, nya bekanskaper, nya kunskaper, nya utmaningar.
Vi är 186 stycken som läser samma kurs. När min klass har föreläsning tar vi upp en hel aula när, nästan iallafall.
Vi delas in i grupper inför terminens grupparbeten. Den grupp jag hamnade i var vi till en början 3 tjejer som snart växte och blev 4 stycken.
4 helt olika tjejer med olika stilar, bakgrund, framtidsmål och ett åldersspann på 20 år då den yngsta är 22 och den älsta är 40 år.

En av tjejerna valde att lämna ut sin bloggadress på facebook.

Och kan du gissa?
Helt rätt, vi läser naturligtvis hennes blogg.

Vi får då veta att hon efter vårt första möte som varade max 90 sekunder tyckte att vi var jordens tråkigaste grupp!
Ja hoppla hej så kan det gå.
Nu ska jag göra mig klar inför dagens föreläsning och inta min position som tråkig och möta den tråkiga gruppen ;-)

1 kommentar:

Bullshit sa...

Ja, vissa människor är så snabba på att döma & bedömma. Kanske är jag en av dem, ibland iallafall..