söndag 12 september 2010

Tiden ->Forskarkarriär

Jahapp vart tog tiden vägen?
Tyckte faktiskt att det var igår jag var här inne och skrev.
Men ack så jag bedrog mig.

Vad har jag då pysslat med när jag inte har varit här?
Jag har inte varit i utlandet, inte har jag lärt mig att rida och inte heller har jag tagit MC-kortet.

Jag har tydligen fått trädgård som intresse och det yttrar sig med att jag rycker upp allt som finns i jorden och växer i slänten är en leråker.

Började tappert att springa ca: 6km ett par gånger i veckan men knät protesterade efter ett tag, så nu kan jag vila i ca 3 veckor och anstränga det i 30 min innan det är dax för en 3 veckors vila igen. Men tjejmilen den ska jag ta mig igenom nästa år, frågan är bara hur.

Tittade ut i dag och såg att lönnen är riktigt färgglad och inser att det faktiskt är höst. Hmmm jag som hade tänkt sola. När ska jag nu få göra det?

I morgon går jag in i en ny epok i mitt liv. Jag skall ingå i ett forskarteam (Ungas Multimodala Gestaltning) samtidigt som jag skall skriva min C-uppsats, det kommer faktiskt att bli mycket spännande.

Så vi får väl se, det hinner kanske bli ett nytt år innan jag tittar in nästa gång. Hoppas inte på det, utan hoppas på att jag kanske kikar in och rapporterar hur min forskarkarriär går :-)

Så ha det gott till nästa gång.

Inga kommentarer: