onsdag 19 maj 2010

Facebook

Efter frukosten sätter jag mig med min minipick i soffan.
Rättar till morgonroken innan jag sätter mig ner, ställer ner kaffekoppen på bordet.
På TV pratar de något om övergivna hundar. Tittar ut och ser hur solen vill tränga sig fram ur morgondimman.
Loggar in på Facebook och tittar lite runt bland mina vänner som jag aldrig träffar.
Läse en och annan spåkula som nu har gått och blivit omåttligt poppulär, samtidigt som jag ler för mig själv.
Funderar på om jag ska testa, men klickar mig vidare och ser att en av mina bekanta på Facebook har ändat sinn profilbild till ett brinnande ljus och att någon beklagar.
Börjar genast läsa mer ingående på hennes profil och ser att en av mina absolut bästa vänner i tonåren är borta. Han har lämnat jordelivet...VAFÖR????
Tony kom tillbaka, jag han ju inte säga hejdå.. varför visste din frus spåkula att det skulle bli tufft?

Inga kommentarer: