fredag 14 maj 2010

Hårfobistens mardröm

Hår på huvudet det ska man ha, ja som tjej och det ska var långt och tjockt.
Det har jag och tycker om det.
Men att hår växer på fel platser på koppen tycke jag inte om.
Jag är förskonad när det gäller den biten, har iallafall varit det de senaste 41 åren av mitt liv.
Men så förra veckan hittade jag ett 2,5 cm långt hårstrå mitt på pannan!
HJÄLP!!! skrek jag ut i badrummet som jag stog i.

In rusar pojkvännen med förskräkta ögon.
Titta säger jag i falsett, och pekar mot pannan.
Ja? säger han frågande
Ja ser du inte? säger jag och börjar dra i hårstrået som är babytunt.
Han börjar skratta och skakar på huvudet.
Nä jag ser inte det tunna hårstrået.
Hm, grymtar jag för mig själv och letar rätt på en pincett.

1 kommentar:

Korpen sa...

Det kunde ha varit värre, tre svarta hårstrån i en vårta på näsan. Haha..
Men jag tycker det va bra, för det va visst det som behövdes för att du skulle visa dig här igen. :-)